НАРАТИВНЕ ВІДКРИТТЯ МЕТАОНТОЛОГІЇ ОСОБИСТОСТІ: ШЛЯХИ РЕФЛЕКСІЇ В ДОБУ ТРАДИЦІОНАЛІЗМУ

  • Vasyl Oleksiiovych Patsan (Archbishop Eulogius of Novomoskovsk) Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара https://orcid.org/0000-0002-8156-0143
Ключові слова: Абсолютно Особистісний Бог, людська особистість, метаонтологічний вимір особистісності, гранична комунікативна інтенція, інтерлінгвальна комунікація, біблійна оповідь, багатомовне висловлення Передвічно-істинного

Анотація

Реконструюється концептосфера визначення оповідальної діяльності, встановлена традиціоналістською “філософією перекладу” і висхідна для осягнення Богодухновенного наративу як форми безумовно-достовірного передання Богоодкровенної істини. Розглядаються способи відсторонення інструментарію мистецтва слова доби традиціоналізму від риторичної “вірогідності” і поетологічної “достовірності”, що визначилися в епохи античності, середньовіччя і Відродження в руслі рефлексії літературно-перекладацької творчості, прокладеному, щоб відкрити ближнім особистісний доступ до Слова Божого в умовах багатомовності, і забезпечили наративну реконструкцію біблійної топології особистості у перших повних перекладах Священного Писання з оригінальних мов на народні мови. У ході виявлення траєкторії перегляду – на теренах ренесансного теоретизування щодо перекладу – індикаторів “вірогідного” і “достовірного”, стверджених літературою традиціоналізму, встановлюються передумови раціоналізації сприйняття Божественного Одкровення, якою ініціюється секуляристичне відсторонення людського розуму від Першоджерела духовності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Vasyl Oleksiiovych Patsan (Archbishop Eulogius of Novomoskovsk), Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

Василь Олексійович Пацан (Євлогій, архієпископ Новомосковський)
Кандидат богослов’я, кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії,
Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара,

Посилання

Alvis, J.W. (2016). How to Overcome the World: Henry, Heidegger, and the Post-Secular. International Journal of Philosophical Studies, 24:5, 663-684. (in English)

Basil the Great, Saint. (1972). Beseda pervaja o sotvorenii cheloveka [The First Discourse on the Creation of Humanity]. Zshurnal Moskovskoj patriarhii, 1, 30-38. (in Russian)

Derrida, J. (1998). Esse ob imeni [On the Name], [per. s frants. N.A.Shmatko]. M.: Institut experementalnoj sotsiologii. Spb.: Aleteja. (in Russian)

Derrida, J. (2002). Faith and Knowledge. The Two Sources of ‘Religion’ at the Limits of Reason Alone, in: Acts of Religion. Translated by G.Anidjar. New York and London: Routledge.(in English)

Erasmus Desiderius. (1519). Novum Testamentum omne [The AllNew Testament]. Basel. (in Latin)

Erasmus Desiderius. (1976). Сollected Works of Erasmus, Vol.2: Letters 142 to 445, 1501-1514 [tr. by R.A.B. Mynors and D.F.S. Thomson, annotated by J.K.McConica]. Toronto: University of Toronto Press. (in English)

Gregory of Nyssa, Saint. (1912). Ob ustroenii cheloveka [On the Making of Man], in: Tvorenija. Ch.1. M.: Tipograpfija V.Gotje. (in Russian)

Habermas, J. (2002). Religion ad Rationality: Essays on Reason, God and Modernity. Cambridge, MA: MIT Press. (in English)

Jerome of Stridon. (1879). Apologuiya protiv knig Rufina, poslannaja Pammakhiju I Martsele [Apology against Rufinus], in: Tvorenija blazshennogo Ijeronima Stridonskogo. K. Tipograpfija G.T.Korchak-Novitskogo. (in Russian)

Joseph, hieromonk. (1860) Trudi blazshennogo Ijeronima v dele perevoda Svjaschennogo Pisanija [The Works by Saint Jerome of Stridon in the Domain of Translating The Holy Scripture]. Pravoslavnoje obozrenije, 2, 293-307. (in Russian)

Lévinas, E. (1968). Quatre Lectures Talmudiques [Nine Talmudic Readings]. Paris: Minuit. (in French)

Levinas, E. (1981). Otherwise than Being or Beyond Essence. Translated by A.Lingis. Dordrecht–Boston-London: Kluwer Academic Publishers.(in English)

Lévinas, E. (1982). De Dieu qui vient à l’idée [Of God Who Comes to Mind]. Paris: Broché . (in French)

Lévinas, E. (1988). Аutrement que savoir [Otherwise than Knowing]. Paris: Osiris. (in French)

Levinas, E. (1990). Totalite et infini: essai sur l’extériorité [Totality and Infinity: An Essay on Exteriority]. Paris: Le Livre de Poche.(in French)

Losskij, V.N. (2007). Bogoslovskoje ponjatie chelovecheskoj lichnosti [The Theological Notion of the Human Person], in: Losskij, V.N. Bogovidenie. Мn.: Belorusskij Exarhat-«Harvest», 400-411. (in Russian)

Marion, J.-L. (1991). God without Being. Translated by Th.A.Carlson. Chicago-London: The University of Chicago Press. (in English)

Metzger, B.M. (1993). Theories of the Translation Process. Bibliotheca Sacra,150, 140-150. (in English)

Patsan, V.O. (Archbishop Eulogius of Novomoskovsk) (2017). The Elizabethan Bible Versions at the Background of the Traditionalist Theory of Translation. Від бароко до постмодернізму, ХХІ, 25-37. (in English)

Patsan, V.O. (Archbishop Eulogius of Novomoskovsk). (2015). Formuvania metaontologichnogo vymiru osobystosti u svjatootetskij triadologii [The Formation of the Meta-ontological Dimension of Personhood in Patristic trinitology]. Philosophija I politologija v kontexti suchasnoji kultury, 1(9), 140-159. (in Ukrainian)

Philo of Alexandria. (1854-1890). A Treatise on the Life of Moses, that is to say, On the Theology and Prophetic Office of Moses, Book II. in: Philo of Alexandria. The Works of Philo Judaeus [translated from Greek by Ch.D.Yonge]. Vol.III.-I(1)-XLIX. (270). L.: G.Bell & Sons,. (in English)

Ricoeur, P. (2002). Konflikt interpretatsij [The Conflict of Interpretations]. [per. s frants. I.Vdovyna] M.: Akademicheskij Projekt. (in Russian)

Staudigl, M. (2016). On Seizing the Source: Toward a Phenomenology of Religious Violence. International Journal of Philosophical Studies, 24:5, 744-782. (in English)

Staudigl, M. and Alvis, J. W. (2016). Phenomenology and the Postsecular Turn: Reconsidering the ‘Return of the Religious’. International Journal of Philosophical Studies, 24:5, 589-599. (in English)

Uzlaner, D.A. (2011). Vvedenije v postsecularnuju filosopiju [Introduction to the Post-secular Philosophy]. Logos, 3 (82), 3-32. (in Russian)


Переглядів анотації: 8
Завантажень PDF: 10
Опубліковано
2021-07-24