ОСОБЛИВОСТІ ТА ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ПОЛІТИЧНОГО ІМІДЖУ ДЕРЖАВИ У ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В ТРАНЗИТИВНИХ ДЕМОКРАТІЯХ
Анотація
У рамках статті досліджуються фундаментальні засади формування політичного іміджу держави. Мета полягає у досліджені базових особливостей формування у внутрішньому середовищі політичного іміджу держави, що перебуває у стані демократичного транзиту. Первинною актуальністю дослідження буде володіти для України та інших держав, що реалізують перехід до сталої демократії. У статті виокремлено первинні чинники формування політичного іміджу держави у процесі реалізації демократичного транзиту та пояснюється їх особливості під впливом зазначених процесів. У рамках дослідження політичний імідж держави, що знаходиться у процесі демократичного транзиту розуміється нами як сукупність політичних характеристик, що створюють відповідне уявлення про політичну складову держави у внутрішнього та зовнішнього середовища. Однією з особливостей формування політичного іміджу в транзитивному середовищі буде виступати відповідність політичної складової держави якості продемократичних перехідних процесів в ній. Тому, складовими та особливостями формування політичного іміджу транзитивної демократії у внутрішнього середовища будуть виступати імідж політичного лідера, що здійснює керування модернізаційними процесами у рамках демократичного транзиту, імідж політичних партій в зазначеному вище контексті, політичне продемократичне реформування, політична комунікація. Ґрунтовно досліджується кожна складова формування політичного іміджу держави у внутрішньому середовищі та їх особливості у рамках реалізації іміджевої моделі держави, що здійснює демократичний транзит. У відповідності до складових та їх особливостей, у першу чергу, стверджується, що саме продемократичний імідж політичного лідера виступатиме більш дієвим в транзитивній демократії, у першу чергу, формування такого іміджу у ментальному просторі внутрішнього середовища для подолання авторитарних, тоталітарних стереотипів. Виокремлюються особливості політичної партії як чинника та складової формування політичного іміджу держави, що здійснює демократичний транзит. Ефективність політичної партії у такому контексті буде визначатися її програмою, ідеологічною складовою, фактичною діяльністю, політичними лідерами то зовнішніми чинниками. Особливості чиннику політичного реформування при формуванні політичного іміджу буде реалізовуватись у випадку реального, а не номінального провадження демократичних норм в політичну систему, зокрема децентралізація влади, спонукання суспільства до інтеграції у політичну систему держави тощо. Значна увага приділяється політичній комунікації. Наводяться висновки.
Завантаження
Посилання
Chechel, O.Yu. (2016). Formuvannia imidzhu derzhavy na mizhnarodnii areni [Shaping the image of the state in the international arena]. Investytsii: praktyka ta dosvid, 10, 82-86. (in Ukrainian)
Fedorenko, L. (2009). Osoblyvosti strukturalizatsii imidzhu politychnoi partii [Features of structuralization of the image of a political party]. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P.Drahomanova, 22, 1, 110-114. (in Ukrainian)
Ingenhoff, D. & Klein S. (2018). A Political Leader’s Image in Public Diplomacy and Nation Branding: The Impact of Competence, Charisma, Integrity, and Gender. International Journal of Communication, 12, 4507-4532.
Khorishko, L.S. (2011). Tekhnolohichnyi aspekt formuvannia imidzhu derzhavy [Technological aspect of molding the image of the state]. Hileia: naukovyi visnyk: Zbirnyk naukovykh prats, 45, 3, 485-491. (in Ukrainian)
Korniienko, V.O., Antemiuk, V.D. & Buriachenko, O.V. (2018). Imidzh ta reputatsiia politychnoi partii: aksiolohichni osnovy ta shliakhy optymizatsii [Image and reputation of a political party: axiological foundations and ways of optimization]: monohrafiia. Vinnytsia: VNTU. (in Ukrainian)
Mardhiah, A. & Puspasari, С. (2022). Party Political Communication Strategies in Political Image of Women Politicians. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 648, 290-295.
Moroni, J. (2009). Reforming the political system: giving power back to the people. Social Watch, [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.socialwatch.org/node/841 (дата звернення 15.09.2022)
Myloserdna, I.M. (2019). Imidzh politychnoho lidera yak katehoriia PR-tekhnolohii [The image of a political leader as a category of PR-technologies]. Aktualni problemy polityky, 64, 118-133. (in Ukrainian)
Ostapenko, S.P. (2015). Formuvannia imidzhu politychnoho lidera zasobamy PR-tekhnolohii dlia peredvyborchoi borotby [Shaping the image of a political leader with the help of PR-technologies for the struggle]. Naukovi pratsi. Politolohiia, 246, 260, 52-56. (in Ukrainian)
Sharlamanov, K. & Jovanoski, А. (2014). The Role of Image in the Political Campaigns. International Journal of Scientific & Engineering Research, 5, 6, 299-603.
Shkurko, O. (2019). Imidzh politychnykh partii [Image of political parties]. Politychni partii i vybory: ukrainski ta svitovi praktyky, 3, 182-187. (in Ukrainian)
Переглядів анотації: 20 Завантажень PDF: 18
Авторське право (c) 2022 Т.В.Воронова

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.