Проблеми ідентифікації концепції критичного мислення

  • A. Ushchapovska Київський національний університет імені Тараса Шевченка
Ключові слова: критичне мислення, логіка, критерії мислення, процедура прийняття рішень, освіта.

Анотація

Метою дослідження проблеми ідентифікації концепції критичного мислення є визначення положення концепції у сфері сучасного знання. Внаслідок проведеного аналізу визначено, що концепція критичного мислення продовжує розвиватися у декількох напрямках: логічному та освітньому. Виявлено, що в межах логічного напрямку проводиться дослідження формальних методів, які використовуються критичним мисленням для аналізу та інтерпретації природних міркувань. У межах освітнього напрямку проводяться дослідження щодо обґрунтування критичного мислення як самостійної дисципліни. Це свідчить про те, що проблема ідентифікації концепції критичного мислення полягає в її міждисциплінарному характері, що ускладнює вирішення, але залишає статус актуальної проблеми, розробки щодо її вирішення досі проводять.

Використано системний підхід до аналізу головних положень концепції критичного мислення.

Посилання

Walton D. N. Informal logic: a pragmatic approach (2nd ed.) / D. N. Walton. – Cambridge, New York : Cambridge University Press, 2008. – 347 p.

Lipman M. The reflective model of educational practice / M. Lipman // Thinking in Education. – Cambridge, New York : Cambridge University Press, 1991. – P. 7–25.

Moore B. Critical Thinking / B. Moore, R. Parker. – New York : McGraw-Hill, 2011. – 576 p.

Плотникова Н. Ф. Критическое мышление и его формирование в высшем учебном заведении / Н. Ф. Плотникова // Образовательные технологии и общество (Educational technology and society). – К. : Казанский гос. технол.ун-т. – № 1, 2009. – C. 396–400.

Сорина Г. В. Критическое мышление: история и современный статус / Г. В. Сорина // Вестник Москов. ун-та. Сер. 7. Философия. – № 6. – 2003. – С. 97–110

Опубліковано
2013-03-03