Політичний та партійний маркетинг: сутність, школи, категоріальний апарат

  • A. Rudenko Донецький національний університет
Ключові слова: політичний маркетинг, партійний маркетинг, політичний ринок, політичний продукт, позиціонування, бренд, комунікація.

Анотація

Розглянуто сутність та структурні напрямки політичного маркетингу. Акцентовано увагу на особливостях партійного маркетингу. Проаналізовано теоретичні школи до розуміння сутності політичного маркетингу. Виокремлено
категорії політико-партійного маркетингу та представлено їх основні характеристики. Розкрито необхідність створення партійних брендів.

Посилання

Батра Р. Рекламный менеджмент / Р. Батра, Д.Дж. Майерс, Д.А. Аакер. – 5-е изд. – М. : Вильямс, 2000. – 784 с.

Бебик В. Електоральний політичний маркетинг: теорія і міжнародна практика / В. Бебик, В. Бокоч // Освіта регіону. Політологія, психологія, комунікації. – 2011. – № 4. – С. 325–331.

Голубков Е. П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика / Е.П. Голубков. – М. : Финпресс, 1998. – 416 с.

Гришин О. Е. Идеология как технология [Электронный ресурс] / О. Е. Гришин // Дискурс-Пи. – 2012. – Режим доступа: http://discourse-pm.ur.ru/discours7/grishin.php.

Коломієць А. З чого складається ціна українських партій?

[Електронний ресурс] / А. Коломієць // Народні блоги. – 2007.

– 25 червня. – Режим доступу : – Назва з екрану.

Котлер Ф. Маркетинг менеджмент : Экспресс-курс / Филип Котлер ; под общ. ред. Ю. Н. Каптуревского ; пер. с англ.

Т. Виноградовой. – СПб. : Питер, 2001. – 496 с.

Котлер Ф. Основы маркетинга / общ. ред. и вступ. ст. Е.М. Пеньковой. – Новосибирск : Наука, 1992. – 736 с.

Котлер Ф. Основы маркетинга. Второе европейское издание / Ф. Котлер. – М. : Изд. Дом «Вильямс», 2002. – 1152 с.

Лиллекер Д. Дж. Политическая коммуникация. Ключевые концепты / Дж. Лиллекер Даррен ; пер. с англ. С.И. Остнек Даррен. – Х. : «Гуманитарный Центр», 2010. – 300 с.

Лікарчук Н.В. Концепт «продукт» як базовий елемент політичного маркетинг-мікс [Електронний ресурс] / Н.В. Лікарчук // Політологічні записки : зб. наук. праць. – 2011. – Вип. 3. – Режим доступу до журн. : http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Polzap/2011_3/11masrsu.pdf – Назва з

екрану.

Лікарчук Н. В. Сучасні школи політичного маркетингу

// Вісник СевНТУ. Політологія: зб. наук. пр. – 2009. – Вип. 100.

– С.31–34.

Лісничий В. Сучасний виборчий PR / В. Лісничий, В. Грищенко, В. Іванов та ін. – Сєвєродонецьк : Вид. дім «ЕВРИКА», 2001. – 480 с.

Луценко К. Теоретико-концептуальні засади політичного маркетингу / К. Луценко // Сучасна українська політика. Політики і політологи про неї. – 2010. – Вип. 21. – С. 64–74.

Макконел К. Р. Экономикс: принципы, проблемы и политика : пер. с англ. / К.Р. Макконел, С.Л. Брю. – К. : Хагар-Демос, 1993. – 864 с.

Морозова Е.Г. Политический маркетинг: концепции

развития, модели функционирования (компаративный анализ) : автореф. дисс. … докт. полит. наук / Е.Г. Морозова. – М.,

– 41 с.

Недяк И.Л. Маркетинговая парадигма электоральной

борьбы ХХІ века / И.Л. Недяк // Обозреватель. – 2007. – №8.

– С.100–107.

Недяк И.Л. Политический маркетинг. Основы теории /

И. Недяк. – М. : Весь Мир, 2008. – 352 с.

Нежданов Д. В. Политический маркетинг: вчера, сегодня, завтра / Д.В. Нежданов. – Санкт-Петербург : Питер. – 2003. – 160 с.

Олексин А. Політичний маркетинг – ключ до влади

[Електронний ресурс] / А. Олексин // Іfportal.net. – 2005. – 29

грудня. – Режим доступу : – Назва з екрану.

Павлова Л. І. Удосконалення виборчої системи як чинник розвитку політичних партій в Україні [Електронний ресурс] / Л.І. Павлова // Політологічні записки. – № 3. – Режим

доступу : – Назва з екрану.

Павлюк К. В. Капітал політичного бренду / К.В. Павлюк // «Дні науки філософського факультету – 2012», Міжн.

наук. конф. (2012 ; Київ) : [матеріали доповідей та виступів].

– К., 2012. – Ч. 8. – С.90–92.

Парамонова С. К. Полит. маркетинг в России: программирование поведения электората с помощью полит. методик и

технологий : автореф. дисс. ... канд. полит. наук / С.К. Парамо-

нова. – М., 2008. – 31 с.

Поліщук І. О. Електоральний процес: поняття та

складові фактори / І.О. Поліщук // Вiсник Харкiвського

нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. – 2010. – № 885:

сер. «Питання політології». – Вип. 16. – С. 132–137.

Поветьев П. В. Бренд-коммуникация в публичной по-

литике: концептуальные основы / П.В. Поветьев. – М., 2010.

– 17 с.

Пустотин В. Украинские бренды и украинский брендинг [Электронный ресурс] / В. Пустотин // Следопыт. – 2011.

– 23 марта. – Режим доступа : http://www.sledopyt.com.ua/misli/

pusto/show_108/ – Название с экрана.

Пушкарева Г. В. Политический менеджмент : учеб. по-

собие / Г.В. Пушкарева. – М. : Дело, 2002. – 400 с.

Спасский А. Е. Политический маркетинг как научная

и учебная дисциплина [Электронный ресурс] / А.Е. Спасский

// Eurasian Political Studies Network. – 2004. – Режим доступа :

http://eng.espi.ru/Content/Conferences/Papers2004/Spasskiy.html

– Название с экрана.

Тамберг В. Бренд: боевая машина бизнеса / В. Тамберг,

А. Бадьин. – М. : Олимп-бизнес, 2005. – 240 с.

Тропников А.И. Политический маркетинг: «конец

истории» или новые перспективы? [Электронный ресурс] /

А.И. Тропников // Модернизация экономики и глобализация. –

– Режим доступа : – http://www.hse.ru/data/206/144/1235/

tropnikov.doc – Название с экрана.

Филиппов В. В. Маркетинговые инструменты построе-

ния брендов в избирательных технологиях / В.В. Филиппов //

Политический маркетинг. – 2002. – №10. – С. 8–17.

Хорішко Л. Партійний бренд як фактор технологізації

політичного процесу / Л. Хорішко // Сучасна українська

політика. Політики і політологи про неї. – 2010. – Вип. 21. –

С. 169–177.

Якобуччи Д. Школа маркетинга Келлога / Д. Якобуччи.

– СПб. : Питер, 2004. – 517 с.

Henneberg S. C. M. Understanding Political Marketing

/ S.C.M. Henneberg // The Idea of Political Marketing / ed.

N.J. O’Shaughnessy, S.C. Henneberg. – Westport, Connecticut ; L.

: Praeger, 2002. – Р.93–170.

Опубліковано
2013-12-03