Вища освіта в системі економіки знань в Україні: соціально-філософський аналіз
Анотація
У статті розглянута роль вищої освіти у розвитку економіки знань в Україні. Зазначено, що в новій економічній парадигмі вища освіта як інститут, що сприяє передачі знань, стає головним фактором ресурсного забезпечення суспільних перетворень, соціального та економічного розвитку. Автором доведено, що у нових економічних умовах система вищої освіти функціонує в умах певної невизначеності, яка є наслідком протиріч між «освіченістю та знаннями», як провідним ресурсом економіки знань, та «духовністю», як фактору розвитку людської цивілізації та українського суспільства в умовах техніко-технологічної парадигми економіки постмодерну. Відповідно зроблений висновок, що сучасна освітня парадигма має орієнтуватися на зміну ролі вищої освіти, яка має трансформуватися з «кузні кадрів» для вузькоспеціалізованих потреб економіки знань, в суспільний інститут, який формує «людину інноваційну», що забезпечує розвиток економіки знань та гармонійний розвиток суспільства у сфері нематеріального, духовного виробництва, орієнтується у своїй професійній діяльності на високі стандарти суспільних відносини, етики та культури, що історично склалися в українському суспільствіЗавантаження
Посилання
Akhtyrskiy E. V. Ekonomika znaniy v obshchestve Vtorogo moderna (reality of Ukrainy) [Knowledge Economy in the Second society of modernity (realization of Ukraine)] / Vіsn. Lugans’kogo nats. un-tu іm. Tarasa Shevchenka. Sotsіologіchnі nauki. – 2010. – № 12, T. 2(2). – S. 133–139.
Bezus A. M., Bezus P. І. Vpliv faktorіv na rozvitok pіdpriєmstva [Inflence factors on the development of enterprise] / Nauk. vіsn. Akademії munіtsipal’nogo upravlіnnya. Serіya: Ekonomіka. – 2011. – Vyp. 9. – s. 69-79.
Dobruskin M. E. Gumanizatsiya kak strategiya vysshego obrazovaniya [Humanization of Higher Education as a strategy] / Filosofia i obshchestvo [Philosophy and society].– Vypusk №3(40). – 2005. – S. 87-109.
Zablots’ka O. S. Kompetentnіsniy pіdkhіd yak osvіtnya іnnovatsіya: porіvnyal’niy analіz [Competence approach as an educational innovation: comparative analysis] – [Electronic resource]. – Access mode: http://vuzlib.com.ua/articles/book/27482-Kompetentnіsnijj_pіdkhіd_ja/1.html (Accessed 20 July 2015)
Kychko I. I. Rehuliuvannia dukhovno-intelektualnykh potreb osobystosti: tendentsii ta perspektyvy [Regulation spiritual and intellectual needs of the individual: Trends and Prospects] / Innovatsiina ekonomika [Innovative Economy[. –Ternopil, 2013. – №3. – S. 156-161.
Nalivayko N. V. O formirovanii kontseptsii fіlosofi i vospitaniya [On the formation of the concept fіlosofi and education] / Filosofia obrazovaniya [Philosophy of Education]. – Novosibirsk: Izd-vo SO RAN, 2009. – №2. – S. 179-185.
Poliakov M. V. Rozvytok kontseptsii ekonomiky znan [Development of the concept of the knowledge economy] / Visn. Berdianskoho universytetu menedzhmentu i biznesu. – 2014. – № 4. – S. 34-38.
Rassel B. Istoriya zapadnoy fiosofi [History of Western Philosophy]. –V 3 kn.: 3-e izd. – Novosibirsk: Izd-vo Novosib. un-ta, 2001. – 508 s.
Samuel’son P. Ekonomika. Krivaya transformatsii ili proizvodstvennykh vozmozhnostey obshchestva [Economics. The curve transformation or production capabilities of society] – [Electronic resource]. – Access mode: www.be5.biz/ekonomika/e019/2.htm (Accessed 20 July
Semenchenko O. H. Reformatorski protsesy v upravlinni osvitoiu i naukoiu: zahalnoderzhavnyi ta rehionalnyi aspekty [Reform process in education and science, national and regional aspects] / Visnyk Akademii mytnoi sluzhby Ukrainy. Ser.: Derzhavne upravlinnia [Bulletin of the Academy of Customs Service of Ukraine. .: State Department]. – 2010. – № 1. – S. 116-121.
Synhaivska A. M. Ekonomika znan ta osvita: fiosofskyi kontekst [Knowledge Economy and education: philosophical context] / Visnyk natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut»: Filosofia. Psykholohiia. Pedahohika [Bulletin of the National Technical University of Ukraine «Kyiv Polytechnic Institute» Philosophy. Psychology. Pedagogy]. – 01/2007 . –№1 . – S. 29-33.
Sysoieva S. O. Sfera osvity yak obiekt naukovoho doslidzhennia [Fields of education as an object of scientifi study] / Osvitolohiia: vytoky naukovoho napriamu: monohrafia [Education: Origins scientifi direction: monograph] / Za red. V. O. Ohneviuka; Avt. kol.: V. O. Ohneviuk, S. O. Sysoieva, L. L. Khoruzha, I. V. Sokolova, O. M. Kuzmenko, O. O. Moroz. – K.: VP «Edelveis», 2012. – S. 139–154.
TarasovaI. I. Innovatsiinyi protses u nautsi ta osviti pry formuvanni ekonomiky znan (The innovation process in science and education in the formation of knowledge economy), Ekonomіka APK. – 2014. – № 2. – S. 76-80.
Tseliakova O. M. Dukhovnist yak tsilisnyi fenomen: problemy kontseptualizatsii v konteksti sotsialno-fiosofskoho piznannia [Spirituality as a holistic phenomenon: problem conceptualization in the context of socio-philosophical knowledge] / Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii [Humanitarian Bulletin Zaporozhye State Engineering Academy]. – 2008. – Vip. 33. – S. 65-73.
Chasova K. S. Humanizatsiia osvity v Ukraini: teoretychnyi analiz [Humanization osvity v Ukrayini: theoretical analysis] / Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka [Process Teaching: Theory and Practice].– 2013. – Vyp. 4. – S. 194-201.
Shemuda M. Dukhovno-moralne vykhovannia studentiv v umovakh humanizatsii vyshchoi osvity Ukrainy [Spiritual and moral education of students in higher education humanization Ukraine] – [Electronic resource]. – Access mode: http://library.udpu.org.ua/library_fies/zbirnuk_
nayk_praz/2011/2011_2_45.pdf (Accessed 20 July 2015)
Shtaihret A. M., Pushok Ya. Ya. Stan ta kliuchovi problemy osvity na shliakhu Ukrainy do ekonomiky znan [Situation and key education issues on Ukraine’s road to the knowledge economy] / Naukovi zapysky [Scientifi notes]. – 2011 / 1 (34). – S. 15-21.
Altbach Ph. G. Advancing the national and global knowledge economy: the role of research universities in developing countries / Studies in higher education. – 2013. – P. 1–15.
Brent D. Complexity and Education: Vital simultaneities / Complexity Theoryand the Philosophy of Education. – Oxford : Wiley&Sons, 2008. – P. 46–61.
Horn J. Human Research and Complexity Theory / Complexity Theory and the Philosophy of Education. – Oxford : Wiley&Sons, 2008. – P. 124–136
Wim J. Van Der Steen, Peter B. Sloep. Philosophy, Education and the Explosion of Knowledge. [Electronic resource]. – Access mode: www. academia.edu/ 2894888/ Philosophy_education_and_the_explosion_of_knowledge. (Accessed 20 July 2015)
Переглядів анотації: 76 Завантажень PDF: 48