Про переваги аплікації інтеракційної і концептуальної теорій метафори до творів візуальних мистецтв

  • P. Denysko Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка
Ключові слова: візуальна метафора, концепт, метафорична проекція, схожість, твори візуальних мистецтв.

Анотація

Проаналізовано ідеї інтеракційної і концептуальної теорій метафори, які перетворюють їх на зручний і гнучкий інструмент для пояснення особливостей візуальних метафор. Серед таких ідей передусім слід назвати метафоричність мислення, активність інтерпретації метафори, частковий характер метафоричної проекції, створення схожості.

Біографія автора

P. Denysko, Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка

кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії і
соціально-політичних дисциплін

Посилання

Black M. Metaphor, Proceedings of the Aristotelian Society. – 1954–1955. – Vol. 55. – P. 273–294.

Black M. More about metaphor, Metaphor and Thought. 2nd edition, edited by Andrew Ortony. – New York, NY : Cambridge University Press, 1993. – P. 19–41.

Carroll N. Visual metaphor, Beyond Aethetics: Philosophical Essays. – Cambridge : Cambridge University Press, 2001. – P. 347–368.

Forceville C. Metaphor in pictures and multimodal representations, The Cambridge Handbook of Metaphor and Thought, edited by Raymond W. Gibbs, Jr. – Cambridge : Cambridge University Press, 2008. – P. 462–482.

Forceville C. Pictorial Metaphor in Advertising. – London : Routledge, 1996. – 234 p.

Forceville C. The identifiation of target and source in pictorial metaphors, Journal of Pragmatics. – 2002. – Vol. 34, No. 1. – P. 1–14.

Gibbs R. W. The Poetics of Mind. Figurative Thought, Language, and Understanding. – New York, NY : Cambridge University Press, 1994. – 528 p.

Kaplan S. Visual metaphors in print advertising for fashion products, Handbook of Visual Communication Research: Theory, Methods, and Media, edited by Ken Smith et al. – Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 2005. – P. 167–177.

Kövecses Z. Metaphor. A Practical Introduction. 2nd edition. – New York, NY : Oxford University Press, 2010. – 376 p.

Lakoff G., Johnson M. Metaphors We Live By. – Chicago, IL : University of Chicago Press, 1980. – 242 p.

Lakoff G., Turner M. More than Cool Reason. A Field Guide to Poetic Metaphor. – Chicago, IL: University of Chicago Press, 1989. – 230 p.

Lakoff G. The contemporary theory of metaphor, Metaphor and Thought. 2nd edition, edited by Andrew Ortony. – New York, NY : Cambridge University Press, 1993. – P. 202–251.

MacCormac E. R. A Cognitive Theory of Metaphor. – Cambridge, MA : MIT Press, 1985. – 255 p.

Ortiz M. J. Visual rhetoric: primary metaphors and symmetric object alignment, Metaphor and Symbol. – 2010. – Vol. 25, No. 3. – P. 162–180.

Richards I. A. The philosophy of rhetoric, Philosophical Perspectives on Metaphor, edited by Mark Johnson. – Minneapolis, MN : University of Minnesota Press, 1981. – P. 48–62.

Smith L. B., Samuelson L. K. Perceiving and remembering: category stability, variability and development, Knowledge, Concepts, and Categories, edited by Koen Lamberts and David Shanks. – Cambridge, MA : MIT Press, 1997. – P. 161–195.

Опубліковано
2016-06-03