Соціальні практики медіації у кіберпросторі

  • L. Pіddubna Київського національного торговельно-економічного університету
Ключові слова: кіберпростір, соціальні практики, медіація, соціальна інформація, медіа

Анотація

Сучасні соціальні практики засновані на залучені людини інформаційного суспільства до нескінченно циркулюючих потоків інформації, для виробництва і передачі яких, створені медійні комунікації. У просторі соціальної реальності медіа з посередника трансформувалися в технологію соціальної взаємодії; в нову культурну форму, що породжує сенси і значення; в інструмент політичного і ідеологічного впливу; в товар, що виробляється і споживається. Медіація стала характеристикою буття соціальної інформації, збагачуючи, модифікуючи, зберігаючи, маніфестуючи нові образи соціальної реальності та висуваючи перед дослідниками нові завдання щодо вивчення нового глобального медіа-середовища і єдиного світового інформаційного кіберпростору. Стаття написана з метою аналізу трансформацій соціальних практик у кіберпросторі шляхом медіації. Дослідження ґрунтується на методологічних принципах причинності, соціальної спрямованості, світоглядного плюралізму. Методи дослідження визначаються його міждисциплінарним характером та використанням доробку філософії, психології, соціології, теорії комунікацій, кібернетики, теорії інформації, семіотики, комунікативістики тощо. Висновки: медіа мають значний соціальний вплив, ставши масовим соціальним явищем, що об’єднує різні форми репрезентації інформації, розширюючи людські можливості, посилюючи і збагачуючи власні здібності індивідів думати, відчувати, діяти.


Біографія автора

L. Pіddubna, Київського національного торговельно-економічного університету

кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри економіко-математичних методів та інформаційних технологій Харківського інституту фінансів

Посилання

Maklyuehn M. Ponimanie media: vneshnie rasshireniya cheloveka. [Understanding Media: External expansion of human]– M.: KANON-PRES-C, 2003. – 464 s.

Baudrillard J. Simulations. – New York : Semiotext[e], 1983. – P. 55.

Skvortsov L. V. Informatsionnaya kultura i tselnoe znanie. [Information Culture and integral knowledge] – M. : INION, 2001. – 288 s.

Shyuts A. Formirovanie ponyatiya i teorii v obschestvennyih naukah. [Formation of concepts and theories in the social sciences] – M. : Mir, 1996. – 524 s.

Kastels M. Stanovlenie obschestva setevyih struktur. Novaya postindustrialnaya volna na Zapade: AntologIya [Becoming society networks. The new wave of post-industrial West: Antologіya] [Per. s angl. ; pod red. V. L. Inozemtseva]. – M. : Progress, 1986. – 456 s.

The National Strategy for Cyberspace Operations. Washington, 2006. – P. IV.

Heim M. The Metaphysics of Virtual Reality. – New York : Oxford University Press, 1993. – Р. 109 – 128.

Vilkov R. I. Kiberprostranstvo kak sotsiokulturnyiy fenomen, produkt tehnologicheskogo tvorchestva i proektivnaya ideya [Cyberspace as a social and cultural phenomenon, a product of technological creativity and projective idea]: avtoref. dis. … kand.. fi. nauk: spetsіalnіst 09.00.01. – Ekaterinburg : Kopirovalnyiy salon – Kopirus, 2009. – 24 s.

Negodaev I. A. Informatizatsiya kulturyi : monografia [ Informatization of Culture: monograph]– Rostov na donu n /D : Izd-vo «Knizhka», 2003. – 320 s.

Kirik T. A. Virtualnaya realnost : suschnost, kriterii, tipologiya [Virtual reality: essence, criteria, typology]: dis. ... kand. fios. nauk : spetsialnist 09.00.01. – Omsk, 2004. – 165 s.

Bodrijyar Zh. Simvolicheskij obmen i smert [Symbolic Exchange and Death] – M. :DOBROSVET, 2000. – 387 s.

Bodrijyar Zh. Prozrachnost zla [Transparency of Evil] – M. :DOBROSVET, 2000. – 260 s.

Zhizhek S. Matritsa : istina preuvelicheniya [Matrix truth exaggeration] [Electronic resource]. – Access mode: http://www.lacan. com/matrix.html

Zizek S. What Can Psychoanalysis Tell Us About Cyberspace? [Electronic resource]. – Access mode: http://www.psybc.com/pdfs/library/Psa_Cyberspace.pdf

Liotar Zh. -F. Sostoyanie postmoderna [Postmodern Condition] – M. ; Spb .: Aleteyya, 1998. – 160 s.

Bauman Z. Individualizirovannoe obschestvo [Individualized Society] – M. : Logos, 2005. – 390 s.

McQuail Denis. Mc Quail’s Mass Communication Theory. (6th edition). SAGE Publications Ltd. NY, 2011. – 619 p.

Опубліковано
2016-06-03