Теоретико-методологічні засади формування постнекласичної моделі художньо-естетичної освіти

  • E. Yashinа КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»
Ключові слова: модель, художньо-естетична освіта, особистість, культура, постнекласична освіта, виховання.

Анотація

Визначено теоретико-методологічні засади формування постнекласичної моделі художньо-естетичної освіти. Розкрито її сутність, специфіку та роль в освіті та суспільстві. Постнекласична модель художньо-естетичної освіти містить розуміння особистості як носія унікальних якостей та механізмів самореалізації, а метою виховання стає формування її духовно-культурних та творчих потреб. Постнекласична модель художньо-естетичної освіти реалізується в процесі інтеграції освіти та художньо-естетичної діяльності шляхом поєднання раціонального та інтуїтивно-образного знання, запровадження діалогічного, індивідуалізованого навчання.

Біографія автора

E. Yashinа, КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»

старший викладач кафедри виховання та культури здоров’я

Посилання

Amonashvili Sh. A. Razmyshleniya o gumannoy pedagogike [Reflctions on humane pedagogy]. – M.: Izdatel’skiy Dom Shalvy Amonashvili, 1996. – 496 s.

Andreev A. L. Mesto iskusstva v poznanii mira [Place of art in the knowledge of the world] – M.: Politizdat, 1980. – 255 s.

Bakhtin M.M. K fiosofi postupka [By the act of Philosophy] // Bakhtin M.M. Chelovek v mire slova. – M.: Izd-vo Rsssiyskogo otkrytogo universiteta, 1995. – S. 22-54.

D’yui Dzh. Moe pedagogicheskoe kredo [My pedagogical credo]. // Zavuch – 2003. - № 8. – S. 144-156.

Dolzhenko O. V. Ocherki po fiosofi obrazovaniya [Essays on the philosophy of education] – M.: Promo-Media, 1995. – 240 s.

Kagan M. S. Estetika kak fiosofskaya nauka [Aesthetics as a philosophical science] − SPb.: TOO TK «Petropolis», 1997. − 544 s.

Losev A. F. Forma. Stil’. Vyrazhenie [Form. Style. The expression]: Sost. A. A. TakhoGodi; Obshch. red. A. A. Takho-Godi i I.I. Makhan’kova – M.: Mysl’, 1995. – 944s.

Maslou A. Dal’nie predely chelovecheskoy psikhiki [Long limits of the human psyche]: Per. s angl. – Spb., 1997.

Maslou A. Motivatsiya i lichnost’ [Motivation and Personality]. – 3-e izd. – SPb.: Piter, 2006. – 352 s.

Rodzhers K. R. Vzglyad na psikhiatriyu. Stanovlenie cheloveka. [Look at psychiatry. Human Formation] – M.: Progress, Univers, 1994. – 480 s.

Rudnytska O. P. Pedahohika: zahalna ta mystetska: Navch. posibnyk. [Pedagogy: general and artistic: Training. manual] – K., 2002. – 270 s.

Sartr Zh.-P. Ekzistentsializm kak gumanizm [Existentialism as a Humanism] // Sumerki bogov. F. Nitsshe, Z. Freyd, E. Fromm, i dr.; pod red. A. A. Yakovleva. – M.: Politizdat, 1990. – S. 319 -344.

Khabermas Yu. Modern – nezavershennyy proekt [Modern – unfiished project] // Voprosy fiosofi, 1992. – №4. – S. 40-52.

Erikson E. Identichnost’: yunost’ i krizis [Identity: Youth and Crisis]. – M.: Izdatel’skaya gruppa «Progress», 1996.

Yakovleva E. L. Psikhologiya razvitiya tvorcheskogo potentsiala lichnosti [Psychology of development of creative potential of the person] – M.: Flinta,1997. – 224 s

Опубліковано
2016-06-03