Викладання курсу «філософії» у технічних вузах та його вплив на формування інноваційного мислення

  • M. Palagnyuk Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
Ключові слова: інноваційне мислення, критичне мислення, технічні вузи, викладання філософії.

Анотація

Досліджено важливість викладання навчального курсу «Філософії» для розвитку інноваційного мислення студентів технічних вузів. Розкрито роль філософії у формуванні плюралістичного критичного підходу в оцінці явищ дійсності. Наведено приклади навчального тематичного матеріалу, який допомагає розглядати картину світу діалектично й узагальнено. Доведено, що викладання філософії у технічному університеті формує критичне мислення й інноваційність у технічних дослідженнях і виробничому інформаційному процесі, розвиває навики порівняльного підходу в науці, формує зі студентів технічного вузу свідомих і активних учасників суспільного життя, усвідомлення необхідності корпоративної ефективної праці.


Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

M. Palagnyuk, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

кандидат філософських наук, доцент,
доцент кафедри філософії

Посилання

Berk E. Moral ta istoriia [Moral and History] // Konservatyzm: antolohiia / upor.: O. Protsenko, V. Lisovyi; Naukove Tovarystvo im. Viacheslava Lypynskoho. – K. : Smoloskyp, 1998. – S. 369–372.

Glagolev V. S., Silant’eva M. V. Zachem fiosofia inzheneru? [Why philosophy to engineer?] // Polignosis, – 2011, – № 2 (42). – S. 157–161.

Inzhenerno-ekolohichnyi instytut [Engineering-Environmental Institute] [Electronic resource]. – Access mode: www.nung.edu.ua/department/%D1%96%D0%B5%D1%96. (Accessed

august 2016)

Kant I. Sochineniya v shesti tomakh [Works in six volumes]. – M. : Mysl’, 1963–1966. – T. 4. Ch. 1. – 1965. – 544 s. – (Filosofskoe nasledie; t. 14).

Maievska L. M. Moral yak katehoriia fiosofskoho postmodernizmu [Morality as a category of philosophical postmodernism] // Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu im. I. Franka. – 2003. – # 13. – S. 127–130.

Rikkert G. Nauki o prirode i nauki o kul’ture [Natural sciences and cultural sciences]. – M. : Respublika, 1998. – 410 s.

Semykolenov V. M. Moral v informatsiinomu suspilstvi: avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. fiosof. nauk: spets. 09.00.04 «Filosofska antropolohiia, fiosofia kultury» [Morality in the Information Society: Author. Dis]; Tavriiskyi natsionalnyi universytet im. V. I. Vernadskoho. – Simferopol, 2006. – 19 s.

Semenova T. N. Rol’ fiosofi v podgotovke inzhenernykh kadrov KhKhI veka [The role of philosophy in the training of engineers of the XXI century] // Sbornik nauchnykh trudov SWorld.Materialy mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii «Sovremennye napravleniya teoreticheskikh i prikladnykh issledovaniy ‘2012». – Vypusk 1. Tom 25. – Odessa : KUPRIENKO, 2012. – S. 86–94.

Statut Ivano-Frankivskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu nafty i hazu [Charter Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas] [Electronic resource]. – Access mode: http://nung.edu.ua/fies/attachments/noviy_statut.pdf#overlay-context=department/%25D

%2581%25D1%2582%25D0%25B0%25D1%2582%25D1%2583%25D1%2582 (Accessed 20 august 2016)

Trifonova M. K. Chto my delaem dlya vozmozhnosti budushchego? [ What we do for the possibility of the future?] // Kul’tura narodov Prichernomor’ya. – 2003. – № 46. – S. 191–225.

Fedoruk N. M. Moral ta suspilnyi prohres: avtoref. dys. Na zdobuttia nauk. stupenia kand.fiosof. nauk: spets. 09.00.03 «Sotsialna fiosofia ta fiosofia istorii» [Moral and social progress: Author. Dis.]; Kharkivskyi universytet povitrianykh syl. – Kharkiv, 2005. – 20 s.

Fedotova L. F. Rol’ fiosofi v kachestvennoy podgotovke spetsialistov tekhnicheskogo profiya [The role of philosophy in quality training of technical specialists] [Electronic resource] // Sovremennye nauchnye issledovaniya i innovatsii. 2015. № 5 – Access mode: http://web.snauka.ru/issues/2015/05/53022. (Accessed 20 august 2016)

Kharitonashvili K. Uchitel’ sredi uchashcheysya molodezhi kak garant razvitiya dukhovnykh kachestv [Teacher among young people in school as a guarantor of the development of spiritual qualities] // Pedagogіka, psikhologіya ta mediko-bіologіchnі problemi fіzichnogo vikhovannya і sportu. – 2006. – № 10. – S. 74–76..

The Society for Philosophy and Technology [Electronic resource]. – Access mode: www.spt.org/about-spt/. (Accessed 20 august 2016)


Переглядів анотації: 66
Завантажень PDF: 74
Опубліковано
2016-07-03