Андрогінізм як поєднання мікрокосму та макрокосму

  • L. Tarasyuk Академія муніципального управління
Ключові слова: андрогінізм, цілісність, людина, мікрокосм, макрокосм, кордо- центризм, серце.

Анотація

Досліджуються теоретичні питання феномену андрогінізму як прояву цілісності людини. Існуючі теорії намагаються зрозуміти людину як частину чогось – природи чи суспільства, але фундаментальна властивість людини – бути цілісною єдністю всіх проявів. Розглядається андрогінізм як звертання до цілісності серця, де поєднується мікрокосм та макрокосм, що дає можливість розуміти цілісність як безперервну дію, без якої був би неможливий розвиток цілісної особистості. Аналізується формула цілісності людини, яку вивів український філософ Г. С. Сковорода. Обґрунтовується значення кордоцентричності в житті людини.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

L. Tarasyuk, Академія муніципального управління
кандидат філософських наук, доцент,
доцент кафедри психології та суспільних наук

Посилання

Berdyaev N. A. Samopoznanie: Sochineniya [Self-knowledge: essays]. – M.: ZAO Izdvo EKSMO-Press, Khar’kov: Izd-vo «Folio», 1998. – 624 s.

Berdyaev N. A. O naznachenii cheloveka [The Destiny of Man] // O naznachenii cheloveka. – M.: Respublika, 1993. – S. 20–84.

Berdyaev N. A. O rabstve i svobode cheloveka. Opyt personalisticheskoy metafiziki [About slavery and human freedom. Experience personalistic metaphysics]. – Parizh: YMCAPress, 1939. – 224 s.

Berdyaev N. A. Smysl tvorchestva [The Meaning of Creativity] // Filosofiya svobody. Smysl tvorchestva.– M.: Pravda, 1989. – 607s.

Berdyaev N. A. Ekzistentsial’naya dialektika bozhestvennogo i chelovecheskogo [The existential dialectic of the divine and the human] // O naznachenii cheloveka.– M.: Respublika, 1993. – 382s.

Berdyaev N. A. Spasenie i tvorchestvo [Rescue and creativity] // Eros i lichnost’. Filosofiya pola i lyubvi. – M.: Prometey, 1989. – S. 113–116.

Berdyaev N. A. Eros i lichnost’. Filosofiya pola i lyubvi [Eros and personality. gender philosophy and love]. – M.: Prometey, 1989. – 159 s.

Skovoroda G. S. Biblioteka dukhovnaya, soderzhaya v sebe druzheskie besedy s poznaniem samogo sebya. 3 chasti [Spiritual Library, contains a friendly conversation with the knowledge of himself. 3 parts]. – SPb., 1798. – 225 s.

Skovoroda H. S. Povne zibrannia tvoriv. V 2-kh tomakh. [Complete Works. In 2 vols]. – Kyiv: Naukova Dumka, 1973. – T. 1. – 531 s. – T. 2 – 574 s.

Khamitov N. V. Filosofskaya antropologiya: slovar’ [Philosophical anthropology: Dictionary]. Pod redaktsiey doktora filosofskikh nauk, profesora N. Khamitova. – K. : KNT, 2011. – 472 s.

Krylova S. A. Krasa liudyny: osobystist, simia, suspilstvo (sotsialno-filosofskyi analiz): monohrafiia [Human Health: individual, family, society (social-philosophical analysis): Monograph]. – Nizhyn: TOV «Vydavnytstvo «Aspekt-Polihraf», 2011. – 344 s.

Bewes T. Cynism and Postmodernity. – N.Y.: Verso, 1997. – 248 p.

Bloch E. Abschied von der Utopie? Vortrage; hrsg von Hanna Gekle Frankfurt am Main: Suhrkamp Verlag, 1980. – 244 p.

Breuer S. Adorno’s Anthropology // Telos. № 64. – Summer 1985. – pp. 15–31


Переглядів анотації: 128
Завантажень PDF: 121
Опубліковано
2016-10-03