Фотографія відразливих візуальних об’єктів як бренд: деформативність пластичної репрезентації

  • K. Honcharenko НПУ імені М.П. Драгоманова
Ключові слова: візуальність, візуальний образ, фотографія, тіло, тілесність, потворність, відразливість, деформованість, псевдоестетизація, антиестетизм, кітч, нудьга.

Анотація

Надмірна схильність до чуттєвого, зокрема зорового сприйняття є однією з головних характеристик сучасної реальності, а водночас і однією з пріоритетних/домінуючих ознак повсякденності. Однією з характеристик сучасної фотографії є те, що вона виявляється псевдоестетичним та псевдоінтелектуальним базіканням, що створюється не так заради мистецтва, як з нудьги самого фотографа. Попри те, що природа фотографії має сама по собі надзвичайно складну будову, та все ж таки ці та інші аспекти є більш вивченими поряд з тими тенденціями, яких набуває сам візуальний
образ відтворений на фото. Сучасна виставкова фотографія тяжіє до демонстарації надмірної кількості фотографічних знімків Тіла. Тіло виступає головним об’єктом, до якого звертаються більшість фотографів. З одного боку – це є частково пов’язаним з виходом фотографії в горизонт кітчу, з іншого зумовлено викликами культури. Сучасного спостерігача/глядача приваблює деформоване, антиестетичне, понівечене Тіло. Дана стаття є спробою збагнути таємні смисли даної тенденції в візуальному мистецтві.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

K. Honcharenko, НПУ імені М.П. Драгоманова
кандидат філософських наук,
викладач кафедри філософії ФФОН,

Посилання

Arto A. Teatr i ego dvoynik [Theatre and its double]. – SPb.: Simpozium, 2000. – S. 166.

Arnkheym R. Blesk i nishcheta fotografa. Novye ocherki po psikhologii iskusstva [Shine and poverty of the photographer. New essays on psychology of art] / Nauch. red. V. P. Shestakov. – M.: «Prometey», 1994. – S.133–152.

Batay Zh. Metafora glaza [Metaphor eyes] // Tanatografiya Erosa. – SPb.: Mifril, 1994. – S. 91–100.

Ben’yamin V. Kratkaya istoriya fotografii [A short history of photography] // Proizvedenie iskusstva v epokhu ego tekhnicheskoy vosproizvodimosti. – M.: Medium, 1996. – S. 58.

Bodriyyar Zh. Zhivotnoe ocharovanie obrazami [Animal charm images] // Iskusstvo kino, 1992, №10, S. 41–49.

Groys B. Kommentarii k iskusstvu [Comments to art]. – M.: Khudozhestvennyy zhurnal, 2003. – 344 s.

Lipskerov Dm. Pal’tsy dlya Kerolayn [Thumbs up for Caroline]. – M.: Astrel’:AST, 2009. – 381 s.

Petrovskaya E. Antifotografiya [Antipatharia]. – M.: «Tri kvadrata», 2003. – 112 s.

Uel’bek M. Mir kak supermarket [THE World as a supermarket]. – SPb. : Izdatel’stvo «Ad Marganem», 2004. – 149 s.

Barthes R. La Chambre Claire Note sur la photographie. – Р.: Gallimard. 1998. – 78 р.

Bataille G. Histoire de l’œil. – Р.: Collection L’Imaginaire, Gallimard. 1993. – 140 р.

Baudrillard J. Photographies. Car l’illusion ne s’oppose pas a la realite. – Р.: Paragrana, 1999. – 475 р.

Bourdieu P. Photography: A Middle-Brow Art. – London: Polity Press, 1990. – 218 c.

Lawrence D.H. Psychoanalysis and the Unconscious and Fantasia of the Unconscious. – Cambridge University Press, 1985. – 185 р.

Sontag S. On Photography. – New-York: Picador, 1979. – 208 c.

Sontag S. Regarding the Pain of Others. – New York: Farrar, Strauss and Giroux, 2003. – 131 р.


Переглядів анотації: 148
Завантажень PDF: 112
Опубліковано
2017-06-03