Своєрідність китайської культури у тлумаченні Володимира Соловйова

  • S. Grigorishin Інститут історії та політичних наук, Тюменський державний університет
  • S. Shutov Тюменський державний університет
Ключові слова: Китай, Даосизм, Конфуціанство, Буддизм, В. С. Соловйов.

Анотація

Володимир Сергійович Соловйов, відомий російський філософ, ще в 1890 році в статті про Китай «Китай і Європа» висловив цікаву думку, яка була перевірена часом. Незважаючи на те, що сучасний нам Китай в економічному і політичному планах істотно відрізняється від сучасного Соловйову Китаю, все-таки деякі принципи життя народу Китаю є незмінними. Йдеться про китайську культуру і традиційну канонічну літературу. Характерна риса, що пронизує Китай минулого і сучасний Китай, полягає в тому, що, безсумнівно, головна роль віддається сильній державі і згуртованому народові, в той же час эгоистичному до зовнішнього світу. Цей принцип китайського життя є, мабуть, головним. У даній статті шляхом використання історико-порівняльного та герменевтічного методів розглядається інтерпретація Вл. Соловйовим текстів і звичаїв стародавнього Китаю в контексті філософії «всеєдності», а також вплив традиційної старокитайської літератури на історію соціально-побутових відносин, викладених в працях С. Георгіївського, на які спирався Вл. Соловйов.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

S. Grigorishin, Інститут історії та політичних наук, Тюменський державний університет
кандидат філософських наук, доцент кафедри археології, історії
Стародавнього Світу та Середніх Віків,
S. Shutov, Тюменський державний університет
студент 2 курсу, Інститут історії та політичних наук,

Посилання

Georgievskiy S. M. Mificheskie vozzreniya i mify kitaytsev [Mythical beliefs and myths of the Chinese]. – Sankt-Peterburg: tip. I.N. Skorokhodova, 1892. – 118 s.

Georgievskiy S. M. Printsipy zhizni Kitaya [The principles of Chinese life]. – SPb: A.Ya. Panafidin, 1888. – 494 s.

Danilevskiy N. Ya. Rossiya i Evropa [Russia and Europe]. – M.: Institut russkoy tsivilizatsii, 2008. – 816 s.

Kobzev A. I., Serbinenko V. V. Iz naslediya russkogo filosofa Vl. Solov’eva [From the heritage of the Russian philosopher Vladimir Solovyov] // Problemy Dal’nego Vostoka. – M. Progress. 1990, – № 2, C. 182 – 187.

Pivovarov N. D. Istochniki drevnekitayskogo prava [Sources of the ancient Chinese law] // Aktual’nye problemy rossiyskogo prava, 2015, № 3, S. 15–23.

Serbinenko V. V. Spor o Kitae: Vl. Solov’ev i N. Danilevskiy [The Debate about China: Vladimir Solovyov and Nikolai Danilevsky] // Tetradi po konservatizmu, 2015, 2(5), C. 39–48.

Solov’ev V. S. Rossiya i vselenskaya tserkov’ [[Russia and the universal church]]. – Moskva: Put’, 1911. – 451 s.

Solov’ev V. S. Sobr. soch. 2-e izd [Collected works]. – T. 6. – S. 93–150.

Solov’ev V. S. Sobr. soch. 2-e izd [Collected works]. – T. 10. – S. 84–137.

Feler V. Evropa ili Kitay [Russia or Europe], – URL: http://samlib.ru/f/feller_wiktor_walentinowich/europe_china.shtml (Accessed 5.06.2017)


Переглядів анотації: 16
Завантажень PDF: 28
Опубліковано
2017-06-03