Застосування герменевтики в українській протестантській політичній теології

  • Y. Podorozhny НПУ імені М. П. Драгоманова,
Ключові слова: політична теологія, сучасна теологія, протестантизм, соціальне вчення церкви, солідарність, справедливість.

Анотація

На основі аналізу текстів ряду мислителів доведено, що українська протестантська політична теологія спирається на ключові ідеї сучасного біблійного богослов’я.
Згідно із цією теологією Христос критикує політику панування та бунту, пропонуючи соціальну політику моральної діяльності по оздоровленню суспільства шляхом оновлення солідарності, справедливості, любові. Замість підтримки влади чи опозиції, церква має теоретично і практично довести можливість соціального життя згідно із вищими цінностями. Суспільство потребує трансцендентного ідеалу, з висоти якого можливим є критичний аналіз наявного соціально-політичного устрою. У своїй практиці церква повинна являти нову соціальну дійсність, яка виступає як «справжня» по відношенню до «ілюзорної» дійсності соціуму. Політична теологія є реалізацією пророчою функції церкви, оскільки показує, якою має бути соціум в есхатологічній перспективі, щоб відповідати
гідності людини та задуму Бога про людство.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Y. Podorozhny, НПУ імені М. П. Драгоманова,
пошукач кафедри культурології,

Посилання

Denisenko A. Politicheskiy motiv knigi Iskhod: vernost’ Boga v situatsii ugneteniya i nespravedlivosti [The political motive of the book of Exodus: God’s faithfulness in a situation of oppression and injustice] // Khristianskaya mysl’, № 8, Tserkov’ i politika, 2014, S. 26–43.

Bryuggeman U. Prorocheskoe voobrazhenie [The prophetic imagination] / Per. s angl. S. Kornienko. – Cherkassy: Kollokvium, 2012. – 231 s.

Storki A. Iisus i politika: Protivostoyanie vlastey [Jesus and politics: Confronting the powers]. – Cherkassy: Kollokvium, 2008. – 391 s.

Raychinets F. Est’ li sotsial’naya i politicheskaya pozitsiya u Evangel’skikh Tserkvey Ukrainy [Are there social and political position of the Evangelical Churches of Ukraine] // Forum 20. Dvadtsat’ let religioznoy svobody i aktivnoy missii v postsovetskom obshchestve. – K.: Dukh і lіtera, 2011. – S. 318–333.

Raychinets F. Politicheski-apolitichnyy Iisus [Politically apolitical Jesus] // Khristianskaya mysl’, № 8. Tserkov’ i politika, 2014, S. 5–25.

Tatsyun R. Tserkov’ i gosudarstvennaya vlast’. Perspektiva Pavla (Rim. 13:1–7) i Petra (1Pet. 2:11–17) v sravnenii: popytka kontekstualizatsii [Church and state power. The Prospect Of Paul (ROM. 13:1-7) and Peter (1 pet. 2:11-17) in comparison: an attempt of contextualizing]

// Khristianskaya mysl’, № 8. Tserkov’ i politika, 2014, S. 44–69.

Gorbunov P. Politicheskie obrazy knigi Otkrovenie [Political images of the book of Revelation] // Khristianskaya mysl’, № 8. Tserkov’ i politika, 2014, S. 70–82.

Epishev A. Eskhatologiya i politika. Eskhatologiya kak motiv sotsial’no-politicheskoy deyatel’nosti Tserkvi na postsovetskom prostranstve [Eschatology and politics. Eschatology as the motive of the socio-political activities of the Church in the post-Soviet space] // Khristianskaya mysl’, № 8. Tserkov’ i politika, 2014, S. 83–126.


Переглядів анотації: 35
Завантажень PDF: 49
Опубліковано
2017-06-03