Нейронаука і сучасне богослов’я: можливості діалогу.

  • A. Filonenko Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна
Ключові слова: сучасна теологія, діалог науки і релігії, постсекулярна культура, нейронаука.

Анотація

У статті досліджуються можливості розвитку діалогу нейронауки і сучасного богослов’я. Доводиться, що антропологізація сучасної теології, у тому числі православної, відкриває додаткові можливості для такого діалогу. Сучасна наука визнає апофатичність особистості, значення «практик себе» для становлення суб’єкта, інтерсуб’єктивність способу існування людини, що традиційно стверджувалося теологією

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

A. Filonenko, Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна
доцент кафедри теорії культури і філософії науки філософського факультету

Посилання

Crick F., Koch C. Consciousness and Neuroscience // Cerebral Cortex, 1998, Vol. 8, P. 97–107.

Falikman M. Cognitive science: its foundations and challenges // LOGOS, 2014, № 1(97), P. 1–18.

Broadbent D. E. Perception and communication. – L.: Pergamon, 1958.

Fodor J. A. The Modularity of Mind. – Cambridge, MA: MIT Press; Bradford Books, 1983.

Parallel distributed processing: Explorations inmicrostructure of human cognition / D. E. Rumelhart, J. L. McClelland (eds). – Vol. 1. Foundations. – Cambridge, MA: MIT Press, 1986.

Polkinghorne J. Science and Christian Belief. – L.: SPCK, 1994.

Chomsky N. Language and Problems of Knowledge. – Cambridge, MA: MIT Press, 1988.

Gumbrecht H. U. Production of Presence: what meaning cannot convey. –Stanford, California: Stanford University Press, 2004.

Mulkay M. Science and the Sociology of Knowledge. – L.: Gregg Revivals, 1979.

Caputo J. D. For Love of the Things Themselves: Derrida’s Hyper-Realism // Journal for Cultural and Religious Theory, 2000, vol. 1, n. 3, P. 37–61.

Khoruzhiy S. S. K fenomenologii askezy [To the phenomenology of ascesis]. – M.: Izdatel’stvo gumanitarnoy literatury, 1998. – 352 s.

Radical Orthodoxy: a new theology / J. Milbank, C. Pickstock, G. Ward (eds). – London, New York: Routledge, 1999.

Vanhoozer K. J. Is There a Meaning in This Text?: The Bible, the Reader, and the Morality of Literary Knowledge. – Grand Rapids, Michigan: Zondervan, 2009.

Janicaud D., Courtine J.-F., Chretien J.-L, Henry M., Marion J.-L., Ricœur P. Phenomenology and the Theological Turn. The French Debate. –New York: Fordham University Press, 2000.

Balthasar H. U. von. The Glory of God. A Theological Aesthetics. 7 vols. Edinburgh. – San Francisco: Ignatius Press, 1982–1989; Theo-Drama: Theological Dramatic Theory. 5 vols. – San Francisco: Ignatius Press, 1988 – 1998; Theologik: Bd. 1. Wahrheit der Welt. – Freiburg: Johannes Verlag Einsiedeln, 1985; Theologik: Bd. 2. Wahrheit Gottes. – Freiburg: Johannes Verlag Einsiedeln, 1985; Theologik: Bd. 3. Der Geist der Wahrheit. – Freiburg: Johannes Verlag Einsiedeln, 1987.

Marion J.-L. God without Being. – Chicago and London: The University of Chicago Press, 1991.

Marion J.-L. Being Given. Toward a Phenomenology of Givenness. – Stanford, California: Stanford University Press, 2003.

Hart D. B. The Beauty of the Infinite. – Grand Rapids, Michigan, Cambridge, UK: William B. Eerdmans Publishing Company, 2003.

Manoussakis J. P. God after Metaphysics. A Theological Aestetic. – Bloomington & Indianapolis: Indiana University Press, 2007.

Zizioulas J. D. Being as Communion. – New York: St Vladimir Seminary Press, 1993.

Rizzolatti G., Sinigaglia C. Mirrors in the Brain: How Our Minds Share Actions, Emotions, and Experience. – Oxford: Oxford University Press, 2008.

Ramachandran V. S. The Tell – Tale Brain. New York, L.: Norton & company, 2011.

Vanier J. Intervento alla conferenza dell’8 novembre 2013 a Parigi «Insieme per l’Europa» // Doroga vmeste, 2013, № 3–4, S. 14


Переглядів анотації: 12
Завантажень PDF: 24
Опубліковано
2017-10-03